zondag 1 mei 2022

Concert van Piets volksmuziekgroep Irish Cream en kamerkoor Canta libre.

 Vanmiddag heb ik in Veghel een concert bijgewoond waaraan Irish Cream en Canta libre meewerkten.
Irish Cream is een Ierse band die Piet acht jaar geleden heeft opgericht.


Je ziet hier rechts de fluitiste Henny Pijnacker naast haar broer Piet.
Haar ken ik al heel lang , zo'n vijfenveertig jaar en via haar heb ik Piet leren kennen. Hij had gehoord dat ik veel fietste en wilde met mij een tocht maken. Dat hadden we gedaan en sindsdien is de vriendschap gebleven.
Sinds ik Henny ken is ze al met de fluit bedreven, maar vaak heb ik haar nog niet op zien treden.
Vandaag dus een goede gelegenheid.
Het was ook de tweede keer dat ik de groep in actie gezien heb.

Het was ongeveer vijftien kilometer fietsen ernaartoe en ik ik heb weer een paar interessante taferelen gefilmd onderweg.

Op één adres zag ik deze beestenbende:





Op een ander adres waren onder andere deze paradijsvogels duidelijk aanwezig.





Ook viel mijn oog op een prachtige onbewoonde boerderij.


Kom je zoiets leegstaands in Spanje of Italië tegen dan is er vaak wel iets open waardoor je naar binnen kunt om nog meer de sfeer in je op te nemen en er eventueel een nachtje te slapen.

Vannacht slaap ik nog eens een keer in mijn logeerbedje in Breugel. Morgenochtend staat een bezoek aan de breiclub van Jet op het programma.
We gaan er samen heen en ik neem mijn breiwerk mee.

Een mooie avond gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten