zondag 15 mei 2022

Uitgenodigd bij overbuurvrouw.

 Vanavond zijn we uitgenodigd om te komen eten bij de overbuurvrouw.
De hoofdmaaltijd is op ,maar ik geloof dat ik nog terugverwacht wordt voor nog meer.
Ik kan het allemaal niet precies volgen, maar ik ben er tussenuit gepiept terug naar Heidi's huis om hier mijn verhaal nog te doen voor vandaag.
Bij de buurvrouw lukt het met de WiFi niet en ook de 4G heeft in dit dal een matige ontvangst.



Het eten smaakte me voortreffelijk, maar wat ze voor ogen heeft gehad om klaar te maken was mislukt.
Ik geloof dat dat morgen alsnog ter tafel komt.

Johannes, een zoon van Heidi en Sami heeft een project om een bestelauto om te bouwen als rijdende woning.
Vandaag is hij eraan bezig geweest.


Hij liever dan ik, denk ik maar.
Een tentje vind ik veel eenvoudiger om mee te reizen.
Vanmiddag zijn we naar het stuk bos gelopen. Heidi heeft er een kampeerplek gecreëerd en dat wilde ze uitproberen door er een tent op te zetten.
Waarom niet de mijne dan........







Zojuist verneem ik van Heidi  dat wat vanmiddag mislukt was we nu alsnog gaan eten.
Daarna hoop ik de tent nog te kunnen vinden in het donker, want daar wil ik dan slapen, naast de wasberen.
Maar eerst ga ik me weer spoeden naar de overkant.
Stress voor mij in Duitsland.

Ps. Het gerecht dat we voorgeschoteld kregen heet " dampfnudeln". Het lijken een soort warme broodjes en er komt vanillesaus overheen.






Het is ook nog het geval dat voor morgenochtend onweer verwacht wordt en de mensen zijn nogal in paniek wat betreft de bergbeek. Deze heeft afgelopen zomer bij noodweer veel schade aangericht.
Daarom werd er er in allerijl nog een waterkering aangelegd.
Morgen lees je dat het waarschijnlijk loos alarm was, tenminste dat is mijn mening. Het zal zo'n vaart niet lopen.

GUTE NACHT FREUNDE.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten