maandag 16 mei 2022

Heidi neemt na drie jaar haar accordeon ter hand. De beek van Sauerthal bedreigt vandaag geen huizen.


Vanmiddag heeft Heidi haar accordeon weer eens opgezocht.
Bijna drie jaar heeft ie onaangeroerd ergens gelegen, sinds mijn laatste bezoek hier.
Zij kan het in principe heel goed, heeft vroeger les moeten nemen.
Moeiteloos leest zij van het blad de liedjes af.




In principe kan ik ook wel noten lezen maar ik oefen er nooit in.
Maar als ik er ben wordt zij gestimuleerd om haar map met liedjes weer tevoorschijn te halen en zeg ik tot mezelf dat ik ook weer meer moet oefenen om liedjes van papier te halen.
In vrije expressie ben ik wel goed en veel liedjes speel ik uit mijn hoofd en geef er mijn eigen draai aan, en dat kan Heidi weer niet.

 Een klein beetje lichte regen daalt op dit
 moment neer over Sauerthal en omstreken en is zeer welkom, want het is overal erg droog.
Geen noodweer zoals afgelopen zomer, waar de mensen erg van geschrokken waren. Bij velen drong het water van het buiten zijn oevers getreden beekje de huizen binnen, veel schade aanrichtend.
Enkele bewoners hebben zo de schrik te pakken gekregen dat ze zich in hun huizen niet veilig meer voelen en hebben hun woning verkocht.
Bij de aankondiging gisteren dat er vandaag onweer zou kunnen komen kwam er meteen actie op gang.
Johannes, zoon van Heidi en Sami was er met heel veel moeite in geslaagd om een extra barricade aan te leggen bij de mensen tegenover, waar wij uitgenodigd waren voor het eten van de zogenaamde "dampfnudeln".




Ook voor de deur van het eigen huis ligt nu een plat soort zandzak.



Maar wat kan zo'n onschuldig beekje nu toch aanrichten, zou je zeggen?



Nu is het half acht. Heidi is net terug van een paar uur werken.
Zij heeft onder andere een taak bij het " Jugendamt".
Vanmiddag rond vier uur hebben we al lekker warm gegeten.




Ein schöner Abend is mijn wens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten