zaterdag 13 augustus 2022

Bosbrand bij Lamastre. Hans vertrokken richting Spanje.

 Op dit moment woedt nog steeds de brand die vanmorgen elf uur uitbrak iets ten noorden van Lamastre.
Ik stond op het marktje te spelen toen brandweerauto's met loeiende sirene voorbij trokken richting de plek des onheils.
Het was meteen duidelijk waar het was ,want indrukwekkende rookpluimen stegen op uit de achter Lamastre liggende heuvels.







Op weg naar de blogplek, waar ik nu schrijf, leek de intensiteit van het vuur minder te zijn.
Hopelijk krijgen ze het nu snel onder controle.
Maar een uur geleden was dit het laatste nieuws uit de plaatselijke krant de Dauphiné Libéré :



Tweeëntwintig hectare waren dus toen al in rook opgegaan.

Vandaag heeft Hans besloten om zijn plan uit te voeren en naar Spanje te reizen.
In de buurt van Barcelona kent hij daar een artiest, bij wie iedereen welkom is, en waar hij al eens eerder gebivakkeerd heeft.
We hebben in Lamastre, samen met Wineke, nog op een terras gezeten.
Rond twee uur vertrok zijn bus richting Valence, maar ik had om één uur al afscheid van hem genomen om na wat boodschappen gedaan te hebben mijn buurman Dédé op te zoeken in het ziekenhuis.
Hij is sinds vorige zaterdag opgenomen, weet ik sinds donderdag.
Zijn hoofdprobleem is zijn rug, die niet meer wou.
Ik vond het al raar dat ik hem, teruggekomen van Lamastre een paar keer niet aantrof op de steen onder de lindeboom, waar hij 's -zomers de hitte pleegt te trotseren.
Maar vanmiddag trof ik hem dus in een steriel kamertje in het ziekenhuis en hij was aangenaam verrast met mijn komst.
Heb met zijn hond te doen,die weliswaar gewend is buiten zijn dagen en nachten door te brengen, maar die merkbaar zijn baasje mist.
Eten en drinken worden hem gebracht door Olivier, maar ook een hond heeft meer nodig dan lichamelijk voedsel.




Heb me nu voorgenomen regelmatig even naar hem toe te fietsen en hem met wat hondensnoepjes naar me toe te lokken.
Hoewel hij me kent pleegt hij afstandelijk te blaffen en ik sluit niet uit dat hij ook kan bijten, dus voorzichtigheid blijft geboden.

Nu inmiddels is het kwart over zes.
Straks weer eens koken voor mezelf alleen, na een week.
Prettige avond.

       B o n n e     S o i r é e .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten