vrijdag 12 augustus 2022

Marthy neemt afscheid van de aardkloot. Auteur Hans bijgestaan door Piet.

Goedemiddag.
Vandaag een extra editie van de blog.
Hans heeft een paar dagen geleden een stukje geschreven naar aanleiding van de jolige letters J,O,L, I en G.
Piet, die het gelezen had, vond het een goed stukje, maar stelde voor om het te redigeren.
Het resultaat van dit alles staat in een speciale uitgave te lezen.

Vandaag was wasdag voor mij.
Het is traditie dat ik daartoe een vuurtje maak om er het water op te verwarmen. Zo ook vandaag, ondanks het grote gevaar voor branden. Er zijn er nogal wat de laatste tijd en zelfs in de buurt.
Maar ik weet wat ik doe.


 
Het resultaat van het wassen hangt aan de lijn.



Zojuist kreeg ik bericht van Marthy, een vriendin die ik zo'n vijftig jaar ken. Zij gaat eind van de maand deze aardkloot verlaten.
Fijn dat we er zo openlijk over kunnen schrijven, zoals dat ook met Paul gebeurt.
We hebben het samen al vaak  gehad over het mysterie van de dood en we denken er heel verschillend over.
Ben je als mens vergankelijk  of overgankelijk ?
Ik denk het laatste.
We zullen het meemaken!

Hans maakte vandaag deze foto, die lekker mysterieus oogt.



Ook mysterieus is het maantje dat gisteravond op het netvlies van Wineke verscheen.

zo was de maan vanaf Winekes berg te zien

Vanavond zullen we langer op moeten blijven om de dan alweer iets kleiner geworden planeet te bekijken.
Of ik zie haar opkomen als ik toevallig even wakker ben. De deur staat namelijk wagenwijd open.

Een prettige avond is mijn wens.

Ps Vandaag voorbijgangers in Vernoux op status.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten