zondag 21 augustus 2022

Hasta la vista, Wineke. Eerste etappe van mijn reis eindigt bij Wim.

 Wineke is vanmorgen vanaf mijn plek vertrokken in de richting van Spanje. Op de status wordt ze uitgezwaaid.


Hasta la vista Wineke. Tot ziens in Spanje misschien of waar dan ook.

 Mijn vertrek was rond vijf uur en nu ben ik te huize Wim. Dat wil zeggen ik zit buiten in zijn berging waar goed bereik is.


Gepakt en gezakt voor een kleine of grote reis.



Met uitzicht op de geraniums van zijn buurman.



En naast mij zijn eigen tuintje met pompoen zonnebloem en aardappelplant.



Morgen gaan we samen naar de grote jaarmarkt in Les Estables. Dat is op de hoogvlakte en vrij ver weg. Wim schat het op anderhalf uur rijden met de auto.
Mijn reis zal waarschijnlijk overmorgen vervolgd worden, want morgenavond zullen we pas laat terug zijn omdat de jaarmarkt de hele dag duurt.
Zoals altijd voor een vertrek was het vandaag een zenuwachtige dag tot nu toe. De boel moet achtergelaten worden voor misschien weer een langere tijd. 


Daar ligt het zooitje, hoe moet ik het allemaal inpakken?




Het voordeel van lang treuzelen is dat je nog net denkt aan bijna vergeten spullen die meemoeten zoals dit gasje 

Toen uiteindelijk alles klaar was heb ik de plek zoals altijd weer bedankt dat ik er mocht zijn en me verontschuldigd dat ik zo weinig uitgevoerd heb deze periode. Onder andere was de balustrade dit keer niet overgoten met kleurige bloemen.
Maar...... één geranium is overgebleven van vorig jaar en die begint nu net te bloeien.


Samen met Maria zal hij over de plek waken, werd mij toegefluisterd. Toen ik ging was ik ontroerd.

Nu, kwart voor negen, is het onderhand tijd om te gaan slapen. Ik geloof dat we morgen half zes in de ochtend weg moeten rijden.

B o n n e   N u i t   e t   À  D e m a i n.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten