maandag 8 augustus 2022

Muzikant op de markt was zeer beledigd door verkeerd overgekomen uitspraak van mij.

 Volgens plan zijn Wim en ik vanmorgen weer naar Saint-Agrève getogen.
Het verging ons beiden vrij goed en we waren beiden al meteen in een jolige stemming.
Volgens Wim zijn veel mensen zo vroeg in de ochtend een beetje sjagrijnig.
Dat zou best eens kunnen en het feit dat Wim bijna altijd vrolijk en optimistisch is maakt het voor mij prettig om met hem op te trekken en dan vergeet ik gauw dat ik er zo vroeg het bed voor uit moet.



 Terwijl andere kooplieden  serieus bezig zijn hebben wij al de grootste lol.





Een haarnetje op Wim zijn hoofd.



Ook vandaag was ik niet de enige muziekmaker op de markt.
Op een gelukkig wel wat afgelegen punt stond iemand met allerhande apparatuur heel veel geluid te produceren.



Aan de andere kant van de markt waar ik ging staan was daar gelukkig niks meer van te horen, maar van een bekend stel dat later mij passeerde hoorde ik dat ze het veel te hard vonden klinken en het nabijgelegen terras daarvoor waren ontvlucht.
Mijn voornemen was om tegen het einde van de  markt van die man opnames te maken.
Echter, ik had toen haast want Wim moest kwart over twaalf weg.
Misschien was het daardoor dat ik een wat ongelukkige opmerking maakte naar die man toe.
Ik wilde voor de grap vragen of hij nu net begon met spelen of dat hij bijna ophield.
" Bent u een debutant?",vroeg ik. Maar dat is dus een beginneling en niet iemand die net begint met spelen.
De man was hoogst verontwaardigd. " Nee hoor, ik ben geen debutant"
" Ik ook niet", kon ik nog uitbrengen en toen ben ik snel naar Wim gelopen, die echter helemaal niet op hete kolen zat omdat ik er nog niet was. 
Zijn afspraak was namelijk verzet.
Zodoende konden we volgens traditie na afloop weer gezellig koffie respectievelijk bier drinken op het terras waar de aardige serveerster me weer enthousiast omhelsde en me een extra glas water bij de koffie bracht.

Zo rond drie uur had ik mijn beklimming van Lamastre naar huis in de volle zon weer erop zitten en trof ik Hans die ook een goede en productieve dag had tot dusver.
Hij had weer een paar uur vertaalwerk gedaan en was ondertussen aan het brainstormen over een te schrijven verhaal.
Terwijl ik lag te dutten in mijn siësta had hij ondertussen zijn verhaal uitgewerkt. 
Ik mocht een drietal foto's van zijn computerscherm maken waar het verhaal op stond en ziedaar:






Dit verhaal is nu ook weer even afgelopen, maar morgen brengt het leven weer een vervolg.

Een huishoudelijke mededeling: Wie Whatsapp heeft kan daarop  status intikken en dan komt er mogelijk een filmpje van mij langs. Je moet dan wel een contact van mij zijn.
Mijn nummer is 0626993155 
Nu staat er een filmpje van de overloop van mijn bron, waarvan gisteren een foto op de blog stond.
Morgen misschien een ander filmpje, het blijft er vierentwintig uur op staan.
Voor mij is dit een experiment, een lezeres heeft me op de mogelijkheid geattendeerd.

Een prettig vervolg van deze dag is mijn wens en..... morgen gezond weer op.

     B o n n e   S o i r é e

                     À  D e m a i n .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten