maandag 15 augustus 2022

Trommelaar aanwezig op markt Saint-Agrève. Wineke kent het huis dat in het verbrande bos staat en heeft de bewoners gesproken

 Vandaag op de markt in Saint-Agrève was er de bespeler van de hand pan weer die ik enkele weken geleden ook in Lamastre trof toen hij op het  zaterdagmarktje speelde.
Ik herkende hem niet meer toen hij me een hand gaf vanmorgen, toen ik op weg was naar een eerste speelplek.
Hij mompelde wel iets en wees naar een plek verderop. Ik dacht dat hij me waarschuwde dat hij veel herrie ging maken.
Het kwartje viel bij mij toen hij een uurtje later begon te trommelen, nadat hij me heel vriendelijk en verlegen had gevraagd of ik iets verderop wilde gaan staan vanwege kruisende geluiden.
Natuurlijk was dat voor mij geen punt en ik was ook blij een reportage van hem te kunnen maken voor de blog en een filmpje voor op de status van Whatsapp.



Piet heeft het een en ander uitgezocht over het instrument dat hand pan heet en in het Engels uitgesproken dient te worden.

deze is op internet te koop voor de actieprijs van 1798 euro
\



Mijn eigen spel liet vandaag te wensen over.
Hoewel minder gehinderd door mijn oor ontbrak er het vuur.
Het kwam ook doordat de wisselwerking met het publiek minder was. Er was minder aandacht voor mij dan ik gewend ben en dan is het moeilijk het peil hoog te krijgen en te houden.
Maar het geheel van de ochtend schonk mij wel tevredenheid.
De heenweg ernaartoe werd opgesierd door een mooie zonsopkomst.



Het was vooral ook heel prettig dat het niet meer zo warm was.
Ook Wineke is gekomen en we hebben na afloop gedrieën koffie gedronken.
Wineke is daarna het verbrande bos ingereden, want kennissen van haar hadden midden in dat bos een woning. De brandweer had een huis weten te redden, misschien was het wel dat huis... 
Dat klopte. Er wonen nu andere Nederlanders in, waar ze mee gesproken heeft.
Het huis is gered, maar er was toch wel veel schade. En vandaag is het een attractie geworden voor ramptoeristen.
Wineke was ook erg onder de indruk van de desolate staat waarin het verbrande bos nu verkeerde.
In ieder geval is het vuur nu gedoofd. Daartoe was de regen van gisteren een zegen.





Zie, er is ook weer koffie op Les Costilles.
Op de terugweg zijn we een supermarkt binnengewipt, waar van alles te koop was , zodat ik morgen en misschien nog langer het terrein niet af hoef.

Voor vanavond wens ik de Nederlandse lezers die nog in de hittegolf zaten een heerlijke afkoeling toe.

Het filmpje van de hand pan is tot morgenavond te zien op de status van Whatsapp.

B o n   S o i r .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten