woensdag 31 augustus 2022

Geen winkels tot half zes. Terechtgekomen aan de rivier de Yonne, op zestien kilometer voor Nanny.

 Vandaag ben ik wat langer doorgereden dan normaal. Dat kwam omdat er in dit mooie landelijke gebied geen winkels waren tot het stadje Corbigny. Maar daar trof ik rond half zes een Aldi.
Daarna vond ik al heel snel de rivier de Yonne aan wiens oever ik een hele mooie ligplaats heb voor vannacht.


Het is dit keer niet helemaal privé, want er staan ook een camper en een kampeerauto.


 Helemaal vrij bewegen kan ik hier dan niet, maar vuur maken bijvoorbeeld is hier geen probleem, ook al ziet iemand het.

Aan de overkant lopen een paar schapen in een bos.

Op de status zie je het water én het schaap bewegen.


Een kilometer of tien voor deze plek had ik de rivier al eens overgestoken en daar stond vlakbij de brug een visser met zijn lieslaarzen aan zijn hobby uit te oefenen. Hij wilde wel even poseren voor mij.




Het is van hieruit nog ongeveer veertien kilometer naar het dorp waar Nanny woont, dus dat haal ik morgen wel.

De dag begon vandaag met een ontbijt voor het open haardvuur in de ruïne, waar mijn tent naast stond.


Dat was daar lekker knusjes warm en ondanks dat er geen suiker meer was voor in de thee( die was ik vergeten te kopen) smaakte me het brood goed.

Zojuist bericht gehad dat Marthy vandaag is overleden. Dat is weer even wennen, het idee dat ze niet meer op aarde is. We kennen elkaar al heel lang. Ooit waren we beiden vrijwilliger op een kamp van de Zonnebloem, vijfenveertig jaar geleden. 
Ze is nu over het lijden heen. Dat is een mooie uitdrukking.

Lekker slapen is nu het devies voor de komende nacht. Dat doe ik waar de blauwe stip staat.




B o n n e    N u i t .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten