donderdag 4 augustus 2022

Waar is Hans? Op markt Vernoux veel enthousiasme om me heen.

 De vraag vanmorgen toen ik wegreed was:"Is Hans nu in Lamastre en ga ik hem daar ophalen?"
Hans is een vriend die gisteravond ineens aankondigde dat hij op weg was naar mij.
Uit zijn sms vanmorgen was het me echter niet duidelijk of hij al in Lamastre was of  nog in Valence.
Ik had goed gegokt door gewoon mijn plan uit te voeren en Wim in Vernoux bij te staan in de gloeiende hitte daar en eerst zelf te spelen.
De show wist ik goed uit te voeren gezien de vele enthousiaste reacties, maar de artiest had het weer moeilijk.
Vaak moest ik zingen met klepperend oor en op de gok.
Als het nu al goed over komt, wat zal het zijn als ik ooit weer onbevangen en ongehinderd kan spelen en er zelf ook van kan genieten.

Er was een ontmoeting met Bruno, een sympathieke man die ergens vlakbij de Col de Montreynaud woont.
We kennen elkaar al zeker twintig jaar, toen zijn kinderen die nu bijna volwassen zijn nog niet geboren waren.
Hij heeft al die tijd dat ik hem ken bijen.
Ooit heeft hij bij mijn buren Hennie en Janny een groot bijennest in huis weggehaald en de zwerm heeft het heel lang bij hem uitgehouden. En mijn  buren waren van hun medebewoners af.
Op mijn vraag of hij bij mij dat wespennest dat aan het plafond hing weg zou halen dat ik bij aankomst hier aantrof in de slaapkamer ( ik had een hulpvraag aan hem in gedachten) antwoordde hij ontkennend.
Maar ja, het is met een spuitbus gelukt, en dat heb ik hem maar niet verteld.
Maar een ander probleem wil hij wel oplossen.
Er staat namelijk een lange dode den gevaarlijk gebogen over de gastencaravan.



Behalve imker zijn is zijn beroep ook in bomen klimmen en lastige toppen afzagen.
Als het niet zo warm meer is mag ik Bruno daarvoor inschakelen.

Op de terugweg een bezoek gebracht aan mijn vrienden/buren Yvon en Olivier.
Het betreden van het terrein is wel op eigen risico.




Als je binnen komt word je inderdaad besprongen. Maar wel door een lieve hond.



Biby zal geen vlieg kwaad doen, ook geen vlinder.



Zojuist bij het aardappelen schillen is er een hoornaar in de compostbak gevlogen.
Mijn vraag is nu: Is dit een Aziatische of een Europese?


Hij lijkt wel een Aziatische te zijn als je dit ziet, want hij is vrij donker.




Normaal komen ze niet op eten af, dus zeker weet ik het ook niet.

Ik ga nu in ieder geval wel op het eten af.
De foto's op de blog zetten duurde zó lang dat ik van lieverlee nog op de fiets ben gestapt om hier op een blogplek het verhaal af te ronden.
De  bloemkool begint koud te worden.
Hans komt vanavond nog niet. De bussen van Valence naar Lamastre hebben heel onhandige tijden. Nu zit hij nog in een hotel in Tournon.

Tot slot nog een foto vanaf de Col de Montreynaud, vanmiddag genomen.


Uitzicht op Les Costilles vanaf  de col.



B o n n e   S o i r é e .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten