zaterdag 20 augustus 2022

Wineke gaat op reis en ik ook, maar de andere kant op.

Les Costilles is de eerste halteplaats van de reis die Wineke vandaag aangevangen is.
Vannacht gaat ze voor het eerst slapen in haar tot kampeerwagen ingerichte auto.

Op mijn parkeerplaats is het te doen.





 Ze wil graag in ieder geval naar de zee ,al weet ze nog niet precies waar. Waarschijnlijk gaat ze ook Spanje in.
Ook voor mij is er het doel om binnenkort naar Spanje te gaan, maar het is nog te vroeg. Waarschijnlijk vertrek ik morgen ook, maar dan per fiets en wel de andere kant op. Ik dacht de hoogvlakte op te fietsen waar maandag een grote jaarmarkt is en waar Wim dan ook staat. Daarna ga ik voelen of het nog steeds een goed idee is om richting Bretagne en/of Nederland te fietsen.
De zon heeft vandaag ervoor gezorgd dat mijn gisteren gewassen slaapzak helemaal droog is en ik heb mijn dikke wollen trui gewassen die ik de hele winter en op reis hiernaartoe (mei en juni) aan had.



Mijn Grieks georiënteerde trui heeft weer frisse kleuren en kan weer mee.

Het wolwasmiddel dat ik daartoe gebruikte stamt nog uit de beginjaren dat ik hier woonde, moet ruim dertig jaar oud zijn, maar het werkt nog steeds.




Intussen vordert mijn nieuwste trui langzaam.




Zoals Wineke haar haakwerk meeneemt, gaat dit werkje ook mee in de fietstassen.

Nu, kwart over acht ga ik me spoeden naar huis, waar Wineke op me wacht. Misschien heeft ze het restant van de ratatouille van gisteren al op. Er was wel een probleempje, want er waren wat mieren in gekropen die we er zoveel mogelijk weer uitgepeuterd hebben. Wineke is wel gemakkelijk, maar iets minder dan ik.

Op de status staat nu een filmpje over hoe Wineke haar auto heeft ingericht.

Een fijne avond gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten