vrijdag 5 augustus 2022

Hans half tien gearriveerd, direct in gesprek met buurman Michel.

 Rond negen uur, schreef Hans vanmorgen ,was zijn bus uit Tournon aangekomen in Lamastre.
Hij zou daar proberen te liften naar hier en als dat te moeizaam zou gaan zou ik naar Lamastre fietsen en samen naar boven lopen met zijn bagage op mijn fiets.
Maar nauwelijks had ik dat voorgesteld of daar stond hij al.
Thee gezet voor hem en ontbijt aangeboden en daar kwam Michel de buurman aangelopen.
Hij had de driekwart trui meegenomen die ik in mei bij hem had gelaten toen ik hem en zijn vrouw bezocht in de Elzas op (grote om)weg hiernaartoe.
Zoals altijd was hij zeer geïnteresseerd in mijn bezoek en al spoedig zaten we in een geanimeerd gesprek.


       Hans links, Michel rechts.


Gezellig dat Hans er is, zijn komst inspireerde me in ieder geval al om mijn letters weer eens tevoorschijn te halen die ik in vorige zomers uitgezaagd en beschilderd had.




Het mooie woord beau heeft weer een plaatsje gekregen.




 En dit woord vond Hans ook wel grappig.




Het was aanvankelijk een zeer benauwde dag vandaag en dat kwam omdat onweer op de loer lag.
Er viel een buitje en daarna was het veel frisser.



Nu is het ineens nog maar tweeëntwintig graden en dat is lekker.

Ik ga nu eten koken.
Hans heeft een beetje honger, zegt hij.

Een prettige avond gewenst en tot morgen.


À  D e m a i n .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten