zondag 14 augustus 2022

Onweer en regen in de vroege ochtend. Wineke vanmiddag hier.

 Zojuist is Wineke weer vertrokken, die vanmiddag gezellig op de koffie dacht te komen.
Echter ,bij het openen van de koffiebus bleek deze leeg te zijn.
Dat heb je als je even met een ander je huishouden deelt. Hans had ook af en toe koffie gezet.
Desalniettemin hadden we toch nog wel iets lekkers gemaakt van enkele oplosdrankjes en gezellig werd het ook.
Toen ze rond vier uur binnenkwam viel er net een bui,maar daarna konden we ons in een lekker zonnetje baden.
De ochtend stond in het teken van onweer en regen en dat gaf weer eens een andere sfeer dan die we de laatste tijd gewend waren.



Voor het eerst sinds ik hier terug ben heb ik mijn tuinhuisje weer eens opgezocht.
Daar is met al die ramen veel uitzicht én er is ook een betere spirit dan in het hoofdverblijf.
Als ik niet buiten kan zitten vanwege kou of nattigheid ben ik daar te vinden.
Wel heb ik snel even alle muizenkeuteltjes weggeveegd.
Ook is er een lange bramenstruik die zich door de vloer een weg gebaand heeft.



De regen was natuurlijk een weldaad voor de natuur hier.
Door de droogte heeft de schaduwboom in een paar dagen tijd veel van zijn bladeren verloren, zodat het op het terras al op herfst lijkt.



Niet veel bladeren meer aan de boom.


Dit boompje staat er na de regen weer lekker fris bij.


Nu is het inmiddels kwart voor negen. Ik wil ik op deze bereikplek nog even voetbal kijken.

Morgen weer vroeg op om met Wim naar Saint-Agrève te gaan.

Op de status staat vandaag een filmpje van de regenval vanmorgen.

B o n n e    S o i r é e .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten