woensdag 12 oktober 2022

Gisteravond was iemand aan het ploegen met groot materieel. Op schema om Saint-Girons te halen.

 Afgelopen nacht rustig kunnen slapen. Bij het vallen van de avond was er gerammel van ijzer te horen, wat me onrustig maakte. Maar tegelijkertijd kon ik me niet voorstellen wat iemand nu op mijn rustige kampeerplek zou kunnen komen doen.
Al gauw zag ik grote bewegende schijnwerpers op het land aan de overkant van de weg naar mij  richten. Iemand was daar blijkbaar aan het ploegen, vandaar ook dat zenuwachtig makende geluid.


Daar aan de overkant was het te doen.

Nu maar hopen dat hierna het land onder mij niet aan de beurt zou komen.
Je kunt soms rare dingen verwachten. Ooit was ik met een vriend aan het kamperen toen we midden in de nacht opgeschrikt werden door druivenplukmachines. We moesten in allerijl onze tenten afbreken en ergens anders neerzetten.

Maar vandaag werd het niet zo erg. Op een gegeven moment was het weer stil en kon ik rustig aan mijn avondprogramma bezig gaan.

Vanmiddag het departement de Ariège binnengereden.




Een kunstenaar heeft er een mooi bord voor gemaakt, in 1988 las ik.

De Pyreneeën kwamen ook werkelijk al in zicht:

Al is het op de foto niet zo scherp te zien.


Vanmorgen in het dorpje Montreal koffie gedronken op een terras met prachtig uitzicht op mooie wolken.


Om in Montreal te komen moet je klimmen, zoals je de meeste plaatsen waar mont in voorkomt hogerop moet zoeken. Letterlijk betekent Montreal koninklijke berg.


Op naar Montreal.


Het blijkt dat er in Frankrijk maar liefst zeven gelijknamige plaatsen voorkomen.



Zeven Montreals in Frankrijk.


Om over het grote Montreal nog maar niet te spreken.

Ik moet afkloppen, van mijn knie heb ik weinig last, in ieder geval 's nachts niet, zodat ik niet van pijnscheuten wakker word, zoals vorige week een paar nachten. De pedaal van mijn fiets knarst nog steeds, maar ik merk nog geen speling.
Kortom, de reis begint zijn ritme te krijgen en de vooruitzichten zijn er dat ie lang kan duren. Ook is met de zon op de fiets de apparatuur na vandaag weer helemaal opgeladen.
Een fijne avond is mijn  wens en op de status van Whatsapp is deze nieuwe slaapplek te bewonderen.

B o n n e    N u i t .
( En niet huilen als Ajax weer verliest)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten