dinsdag 25 oktober 2022

Op het nippertje nog een blog. Op weg naar Santiago de Compostella.

 Vandaag was er de hele dag geen 4g. Maar vanmorgen was er een Mac Donald waar ik met WiFi toch nog een beetje kon communiceren.
Naarmate de dag vorderde begon ik me steeds meer erbij neer te leggen dat er geen verslag kan komen.
Het gaf me ook wel even een vrij gevoel en ik besloot wat langer door te fietsen dan ik gewend ben omdat het een uur administratie scheelt én....... omdat ik de richting ingeslagen ben van Santiago de Compostella met het doel daar binnen drie weken te zijn. Ik wil namelijk proberen een pelgrim te ontmoeten die te voet half juni uit Amsterdam vertrokken is en half november Santiago denkt te bereiken.
Dit betekent dat ik nu een klein beetje voort moet maken. 
Vandaag ging het toch allemaal ras. De weg liep met vals plat bijna altijd iets naar beneden.
En het heet al Camino de Santiago de Compostella. Met andere woorden is het dus al een van de officiële routes naar de stad toe.
Op verschillende plaatsen kruist de weg die ik fietste de looproutes en er zijn ook stukken weg waar ook de wandelaar loopt.
Zegge en schrijven ben ik er vandaag één tegengekomen.
Oei, ineens komen er flinke windvlagen door mijn dunne T-shirt heen, terwijl het meestal windstil is. Maar vannacht ben ik helemaal veilig.
Antonius vond namelijk een huis voor me.


Eerst zette ik de tent daar vóór neer, maar plotselinge rukwinden wezen mij erop dat ik m beter binnen neer kon zetten.




Maar zelfs daar blies Jan de Wind hem bijna omver. Mopperend moest ik hem toen weer verplaatsen, maar nu helemaal achterin.
Op de status van Whatsapp zie je zijn definitieve standplaats, terwijl binnen het vuur bezig is om het eten gaar te krijgen. Ook krijg je een beter beeld van de omgeving. Dat hele kale landschap, typisch Spaans, waar ik van hou, maar zonder bescherming liever niet kampeer.



Vandaag ook weer te eten. Snijbonen zitten in de pan, met aardappelen uiteraard.



Vandaag was er ook weer koffie, en wel in de Mac Donald, met WiFi erbij en stroom om wat op te laden.

Zo, half negen inmiddels. Ga nu lekker naar binnen richting tent en wens u straks een goede nachtrust.

     B u e n a s    N o c h e s  .

Ps, hieronder het programma voor de komende weken.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten