dinsdag 18 oktober 2022

Zwoegend in hete zon bergje op. Vlak voor Lourdes lekker uitrusten.

 Veel moeite gehad met de hitte vandaag. Het was twaalf uur en ik had alleen nog maar gelopen bergje op in de zon. Terwijl de etappe van gisteren ook al eindigde met enkele uren lopen naast de fiets.
Moet wel zeggen dat ik pas om elf uur begon vandaag, ook omdat ik er niet veel puf in had.
Lourdes moest eigenlijk gemakkelijk te halen zijn, dertig kilometer slechts bij de start.
In Bagnères de Bigorre kwam ik een beetje bij mezelf door  de koffie en een bankje aan de rivier, maar bij de minste klim die daarna volgde kwam de vermoeidheid weer terug. Het was ook zo vreselijk warm vandaag. Mijn thermometer gaf 27 graden aan. Het was na elke honderd meter lopen weer stilstaan en met mijn T-shirt het zweet uit mijn ogen wrijven. Verschillende keren ben ik toch al  naar Lourdes gefietst, maar nooit ging het zo moeizaam als vandaag. Andere jaren was het in september/ oktober wel tien graden koeler en ja, tien jaar geleden was ik ook tien jaar jonger natuurlijk. Ik besloot voor vannacht neer te duiken ergens in de prachtige natuur voor Lourdes.
Een prima plek is gevonden, heb uitgebreid en bijtijds gegeten en daarna genoten van een weldadige dut in de open tent.

Daar aan de horizon..........daar ligt Lourdes.


Toen vanmorgen het grootste deel van de klim erop zat diende zich een heel mooi (gelegen) kapelletje aan.


Chapelle Notre Dame de Roumé.



Uitzicht vanaf de kapel.



Zoals veel van deze kapelletjes  van oudsher punten op routes van bedevaarten zijn is dit er ook een, zoals ik uit onderstaande beschrijving op kan maken.

Ook valt onderaan te lezen dat dit bouwwerk meer dan zevenhonderd jaar oud is.


Morgen als ik uitgerust ben na een lange nacht gaat de ' karavaan ' weer verder. Zoals  extra grote vrachtwagens voorzien zijn van de waarschuwing convoi exceptionnel heb ik dat bij mijn vrachtfiets ook maar eens gedaan.


Een beetje humor moet er zijn.

B o n n e   N u i t  
                                   Tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten