zaterdag 8 oktober 2022

Vanmorgen uitgeleide gedaan door twee honden. Regen tot tien uur.

Vannacht is het begonnen te regenen en dat deed het vanmorgen toen het licht werd nog.
Daarom even wat langer blijven liggen om vervolgens in de tent op het gasje het theewater tot koken te brengen. Toen het tegen tien uur uitgedrupt was ben ik in gaan pakken onder de toeziende ogen  van twee schattige honden.




De koffiepauze was in het plaatsje Capestang, een vijftien kilometer verwijderd van Béziers. De cafébaas was een leuke openhartige man, Amerikaan van geboorte, die voordat hij hier kwam met zijn Engelse vrouw in Engeland heeft gewoond.


Voor het geld hoeft hij het niet meer te doen, maar hij kan hier zijn ideaal verwezenlijken: Artiesten,  en als het kan plaatselijke, kunnen in zijn ruimte hun werk exposeren en te koop zetten. Een kijkje naar binnen levert dit:






Het was een leuk intermezzo in de etappe van vandaag waar het me eraan herinnerd werd dat Spanje in zicht komt.



Hoewel het Canal du Midi ongeveer parallel aan mijn route liep vandaag ben ik toch meest over de gewone weg gereden waar het af en toe druk was met auto's, maar hier even niet:


Om te lunchen ben ik echter wel even het kanaal op wezen zoeken. Hier gezeten langs de kant kon ik zwaaien naar jachtvaarders en fietsers.


Bonjour, bonjour, bonjour.
Op de status van Whatsapp zie je de handjes wapperen.


Bonjour.

De vele voorbij komende fietsers hadden weinig moeite met dit pad.


Maar die hadden weinig of geen verpakking en stevigere fietsen.
Toch heb ik het toen ik na de lunch wegreed even geprobeerd, met als resultaat.......



Gelukkig doet het vallen bij zo'n lage snelheid niet zeer en de fiets heeft er ook niks onder geleden. Maar het blijft juist op drukke wegen goed uitkijken en geconcentreerd fietsen daar deze fiets snel uit evenwicht is. Als ik daar tot vallen kom zal ik niet zo snel mijn telefoon uit de tas kunnen halen om er een foto van te maken.



En is dit geen prachtige locatie waar ik vanavond terecht gekomen ben? Een onbewoond en half vervallen huis met ruim plek voor mijn tent. Daarin zit ik nu inmiddels al een uurtje te schrijven, want het is ondertussen alweer lang donker.
Het uitzicht over de landerijen is ook geweldig
Het zou een plek zijn om een paar dagen te blijven, maar ik denk dat de winkels te ver weg zijn.

Morgen zien we wel weer verder 
Voor nu wens ik nog een prettige avond.

B o n n e     S o i r é e .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten