dinsdag 28 maart 2023

Jarig Jetje vandaag. Hier gebleven om trui af te maken, maar toch nog niet klaar.

 Goedenavond.
Vandaag is Jet, van Piet en Jet uit Breugel jarig. Ik ben niet zo'n beller maar vond het toch fijn om even direct contact te hebben met iemand.
Echte lijfelijke ontmoetingen zijn natuurlijk nog beter. Gisteravond is er een vierde persoon bijgekomen die in april op mijn route naar Bretagne te vinden is, in het geval ik daarvoor kies, en niet voor de optie Roemenië en Bulgarije. Mohammed woont een gedeelte van het jaar in Toulouse en, Marokkaan zlijnde, woont hij ook in Fez. We kwamen elkaar in oktober tegen ergens bij Carcassonne, terwijl hij naar Marokko fietste en ik op deze reis richting Lourdes koerste. Ik was bij hem daar welkom, maar heb de oversteek naar het Afrikaanse continent niet gemaakt. In april is hij weer in Toulouse, schrijft hij.
Ik wilde eigenlijk vandaag hier vertrekken, maar besloot toch de trui eerst nog af te maken. Dat is niet helemaal gelukt.



Het is ook een heel gefriemel met die kleine draadjes om die allemaal een weg te laten vinden tussen de verschillende truidelen. Af en toe werd ik er ongedurig van, wat niet vaak voorkomt bij deze werkjes. En ook dacht ik op het laatst: was ik toch maar gegaan vanmorgen. Dit komt ook omdat de plek in het bos een beetje somber is en een beetje kil vanwege de wind die er toch altijd wel ietsjes door komt. Op de zonnige plek waar de powerbanks opgeladen worden waait het altijd flink, dus daar vertoef ik ook niet graag.
Morgen dus echt vertrekken, al is mijn voorgenomen doel om een aantrekbare trui mee te nemen nog net niet bereikt. Wel fijn dat de meeste etenswaren opgeconsumeerd zijn, om dit dubbele woord maar eens te verzinnen. Vanavond bij het avondeten gingen enkele wortelen, die hier al een paar dagen lagen, tesamen met een preitje en een stuk bloemkool in de pan, die zoals gewoonlijk iets van een snelkookpan weg heeft qua snelheid waarop de inhoud aan de kook komt.


Goed en wel staat de pan op het vuur.......



Of het goedje borrelt al van alle kanten.

Een goede maaltijd kan mijn dag al goed maken.

Waar ik van sta te kijken vandaag is het bericht dat Wim de Bie overleden is enkele dagen geleden. Dat, terwijl in een sketch van vijftig jaar geleden Kees van Kooten hem liet tekenen voor zijn toekomstig overlijden. Dat zou in 2023 zijn.... Zie:  https://youtu.be/keYyuAQ8xYk


Zo, negen uur geweest, tijd om u een prettig vervolg van deze avond te wensen.

B u e n a s    T a r d e s .



En morgen gezond weer op:




Hello !    good morning.


2 opmerkingen:

  1. Mooi verslag Gert, nog niet richting Nederland?
    Kan je geen ongelijk geven ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In Perpignan ga ik verder kijken of het Oost, West of midden wordt de richting van mijn fiets.

      Verwijderen