donderdag 9 maart 2023

Reislust opgelaaid. Tussen de bloeiende amandelbomen staat nu de tent.Spaanse spreuk gezien.

 Hallo allemaal...........daar ben ik weer.


Bij de ingang van een supermarkt: hallo!

In Nederland viel gisteren sneeuw, terwijl het hier zomers was. Toch dwarrelt hier waar ik kampeer ook veel wits naar beneden, met bovendien wat windvlagen erbij die de tent in beweging zetten. 
Ik maak de tent open, kijk naar buiten, en zie dit:




Gelukkig is de storm ook weer meteen gaan liggen, ik heb het niet op een wind die tegen de voordeur aan blaast.
De tent staat vanavond eens niet in een sinaasappelboomgaard, noch in een dennenbos, maar tussen de bloeiende amandelbomen.





Hier zie nog een amandel van vorig jaar tussen de nieuwe bloesem.


Uitzicht op nog veel meer amandelbomen.

Op de status van Whatsapp staat een filmpje van deze plek.

Vandaag merkte ik bij mezelf dat de reislust, die een beetje sluimerend was, weer is ontwaakt.
Misschien heeft het voorjaarsachtige weer ermee te maken. Ineens is het niet meer zeker dat ik na Amposta richting noordwesten fiets, het kan ook toch weer via noordoost zuidoost worden. In ieder geval wil ik nu weer wat grotere dagafstanden afleggen en niet meer bij elke mooie plek twee, drie of meer dagen blijven. Vandaag vond ik het lekker om een beetje door te fietsen en zo te beginnen met dit voornemen.
Dit houdt niet in dat ik niet vaak gestopt ben als ik iets interessants dacht te zien. Deze spreuk stond ergens op een muur.


Het woordje encauzar kende ik niet. Opgezocht blijkt het kanaliseren te betekenen. De hele zin betekent nu: De wateren kun je niet tegenhouden, wel kanaliseren.

Dit huis vond ik mooi aangekleed.



Een reusachtig hotel met al die tekens vond ik ook wat hebben.


 Van mozaïek weten de Spanjaarden van alles te maken.

Inmiddels is het half acht en valt de avond over en in de tent.
Maak er iets moois van, van deze laatste uren en tot morgen.

H a s t a    M a ñ a n a .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten