maandag 20 maart 2023

Met Rosa als gids door Barcelona: Muzikanten en schilders aan het werk. Vanmiddag gegeten met Rosa in een soort mensa.

Hola, Buenas Tardes.
We zijn weer terug  van een door Rosa geleide excursie door een deel van Barcelona. Natuurlijk heb ik niet alles van de stad kunnen zien in een middag, maar er was onder andere een kathedraal. Niet het beroemde door Gaudi ontworpen bouwwerk, maar toch ook wel een hele hoge.



Ik weet niet of we nou moeten lachen of huilen om de reclame voor Samsung die op het gebouw is gemonteerd.


Voor mij waren het meest indrukwekkend de schilders die bezig waren.










Van deze laatste heb ik een opname gemaakt die op de status van Whatsapp staat.

Ook waren er muzikanten.


Hij zong liederen in het Catalaans.



Deze man zong opera.

Er is een winkel in het centrum met allemaal poepende beroemdheden.


Koning, keizer, admiraal, ...........moeten we allemaal.

Zelfs enkele voetballers van FC BARCELONA zijn erbij.

Voordat we met de tram naar het centrum zijn gegaan zijn we eerst naar een jachthaven gelopen.


Vanaf een hoge brug keken we neer op een scheepswerf.




We wilden eigenlijk vanmiddag naar stranden gaan, maar toen Rosa voorstelde om naar de stad te gaan was ik daar meer voor in. Op weg naar de tram maakte ze deze foto.




We waren het erover eens dat de flat oerlelijk is.

Rosa is zeer handvaardig. Ze heeft me op foto's een heleboel kleren laten zien die ze gemaakt heeft. Dit is haar volgend project.



Vanmorgen gebeurde er weer een ongelukje. Ze bood mij suiker aan maar de zak vloog uit haar handen.


Voor er nog meer dingen mis gaan moet ik ophouden met schrijven. Mijn hoofd kan niet meer werken, heeft al zoveel indrukken te verwerken gekregen vandaag. Morgen verder.

H a s t a    M a ñ a n a .



Geen opmerkingen:

Een reactie posten