dinsdag 11 juli 2023

Bloesem van mijn pompoenplant wordt druk bezocht door insecten. Ontspannen dagje.

 Goedenavond.
Zoals ik gisteren van plan was is geschied. Ben namelijk thuis gebleven en de markt van Lamastre heb ik gelaten voor wat ze was.
Ben een meditatief handwerkje begonnen en heb tussendoor muziek geoefend.
Ondertussen was er een prachtig tafereel te zien,van de bijen die zich tegoed deden aan de bloesem van een van mijn pompoenplanten.


In de kern zitten een stel bijen en ook zie je er een op het randje die naar binnen wil.

Ik heb er mooi heel wat van kunnen filmen, dus zie de status van Whatsapp.



Het begin is er van een knoopwerkje.



Het was warm vandaag, maar met veel wind, dus er was verkoeling genoeg. Goed uitgerust van de inspanningen van gisteren, terwijl het de bedoeling is om morgen weer op pad te gaan.
Le Cheylard ligt op ongeveer anderhalf uur fietsen van hier. Daar is het morgen markt. Klimmen dalen klimmen dalen is het schema. Het kan natuurlijk zijn dat ik morgen helemaal geen zin heb in deze onderneming of dat ik erg geïnspireerd ben om thuis iets te doen. Ook wordt er "gedreigd" met onweer. Morgenavond lees je wel wat er van terecht gekomen is.
Vandaag heb ik weer een uitdrukking in het Duits.

Uitdrukking van de dag.




Da liegen Sie aber schief.



U hebt het niet bij het rechte eind.


In Duitsland zeggen ze dus dat je scheef ligt als je het niet bij het rechte eind hebt.


Deze avond is er voor de verandering geen wolkje bij de zon te bekennen, maar ik heb nog wel een foto van gisteravond toen ik naar huis ging en het al bijna donker werd.




Voor vanavond wens ik u 

B o n   v e n t .  (Goede wind)

Hierbij zinspelend op de flinke wind die hier nog waait.
Tot morgen, bij leven en welzijn.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten