vrijdag 7 juli 2023

Hans naar de bus gebracht door Wim. Een derde inktviszwam is opgekomen.

 Goedenavond.
Vanmorgen is Hans weer vertrokken richting zijn huis in Enschede. Wim is hem bij mij op komen halen en heeft hem naar het busstation in Valence gebracht. 12 uur 40 is daar de flexbus vertrokken.
Bij het afscheid heb ik van het woord prachtig de P verwisseld met de K en er dus een krachtterm van gemaakt in een andere betekenis dan voor dat woord gebruikelijk is.



Het moet ook lollig blijven en daarom houden we het woord leut er nog maar even in.
Wim en Hans wilden er ook nog even voor staan te poseren.





Voor mij was het een overgangsdagje tussen twee optredens door. Heb thuis een beetje gerommeld met kleine dingetjes en een oude spreuk is in een nieuw jasje gestoken.



Voor de reis des levens krijgt niemand een TomTom.

Morgen ga ik met Wim mee naar een markt op de hoogvlakte, naar Le Chambon sur Lignon. Dat betekent dat ik vroeg het bed uit moet, want om kwart voor zeven hebben we afgesproken in Lamastre. Dat is dus moeilijk, maar verder heb ik er wel zin in. Ik neem de accordeon mee waar wat minder fel geluid uit komt en dan zal de muziek minder knetteren in mijn oren, neem ik aan.
Voor vandaag is er een Franse uitdrukking die veel gemeen heeft met zijn Nederlandse equivalent.


Uitdrukking van de dag .



Meten met twee maten.



Deux poids, deux mesures.



Letterlijk staat er in het Frans: Twee gewichten, twee maten.

Op de status van Whatsapp staat er vanavond weer een filmpje van de pianospeler gisteren op de markt van Vernoux. 

Dat u vannacht zachte dromen moge hebben is mijn wens.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten