dinsdag 25 juli 2023

Toch niet incognito op markt Livron.57 kilometer tot markt van morgen, waarvan 20 in de klim.

 Bonsoir, goedenavond.
Nog een kilometer of vier tot de marktplaats van morgen: Villeneuve de Berg.
De laatste pakweg twintig kilometer van vandaag was vooral een gestadige klim, maar de benen hadden genoeg kracht om het te volbrengen. In totaal zitten er 57 kilometer tussen de markten van vandaag en morgen.
Zoals ik wist was die van vandaag een vrij slappe. Er waren niet veel bezoekers en ook  nauwelijks toeristen. Maar het aantal kramen viel mee. Er waren er zelfs twee die bemand waren met bekenden, met mensen die ook in Vernoux staan. Dus incognito was ik er toch niet. Een van hen vroeg of ik wat klein geld had om te wisselen, maar juist vandaag zat er weinig in de muntjesportemonnee. Die had ik thuis voor het vertrek ongeveer leeggeschud. Maar op het laatst kon ik hem toch verblijden met wat muntjes.
Na het spelen heb ik mezelf getracteerd op een lekkere pizza.




Je zou zeggen dat ik er een fles spa rood bij kreeg.


Het terras van de pizzeria keek uit op een kinderspeelplaats annex trimbaan.

Op de status van Whatsapp komt een filmpje hoe deze twee heren aan het fitnessen waren.


Na het eten ben ik het terrein nog even opgelopen om van dichtbij dit werkje te aanschouwen:

Hier moet plastic afval in. Het bouwwerk zelf is deels ook van plastic flessen gemaakt.



En daarna moest ik  in de startblokken om een flinke afstand te overbruggen. En dat is dus volbracht. Als beloning krijg ik morgen een markt waar het de beide voorgaande keren dat ik er was heel gezellig was. Een mengeling van toeristen en eigeñ volk, enthousiast op mij reagerend cafépersoneel,  enzovoort.
Ook was er een schilder actief, die mij schilderde hoe ik daar stond te spelen.
Benieuwd wat er morgen weer te beleven is.

Mooie zonnebloemen waren er op mijn route vandaag.



Maar het eindpunt van vandaag heeft weliswaar geen zonnebloemen, maar wel een mooi uitzicht.




Ik heb er weer vuurtje gemaakt voor eten en de pan die driekwart vol was is weer helemaal leeggekomen.



Moest wel uit de deksel eten, want was gisteren van huis uit vergeten een bord mee te nemen en vandaag heb ik geen grote supermarkt bezocht om een bord te kopen.






Uitdrukking van de dag (Frans)


Il a un poil dans la main.
(Letterlijk: hij heeft een haar in zijn hand)



Hij is heel erg lui.




Een prettige avond is mijn wens.


B o n n e   S o i r é e .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten