vrijdag 21 juli 2023

Rafaël kwam op bezoek met zijn m o e m o e , zoals zijn oma( Marij) genoemd wordt.

 Goedenavond.
Vandaag is Rafaël met oma Marij op bezoek geweest. Ze zijn komen lopen. Het is ongeveer vier en een halve kilometer. Rafaël is tien en woont met zijn moeder in Zweden. Ze zijn drie weken in totaal hier in Frankrijk. Hij houdt erg van hoeden. De laatste keer dat ik hem zag was hij twee en paste hij alle hoofddeksels die ik maar kon vinden. Nu heeft ie zelf ook een hele mooie, vind ik.


Daar zit Rafaël, in het shirt van Messi, nummer 10 op zijn rug.

Uit alle letters die hier hangen hadden we die van zijn naam bij elkaar getimmerd.



Zijn oma Marij wordt door hem moemoe genoemd en daar hadden we ook nog wel letters voor.


Rafaël en Moemoe.

Het is een leuk spontaan joch en was ook geïnteresseerd in de bijlen die hij hier zag liggen. Hij pakte de zwaarste en ik had nog wel een stuk hout dat hij door midden kon hakken.


Het is net Messi, die de bal klaarlegt op de penaltystip.


Precies door het midden.

Hij heeft mijn fiets nog eens bekeken en weet nu dat als hij deze fiets thuis in Zweden aantreft dat ik het dan ben.
Vanmiddag heb ik er nog even aan gesleuteld en onder andere een betere band op het achterwiel gelegd, die nauwer aansluit op de velg. Want volgens mij was dat de oorzaak van de lekke band afgelopen dinsdag. 
Heb het plan opgevat om zondag, maandag en dinsdag een tourneetje in de hoogvlakte te doen.
Maar morgen eerst met Wim op stap naar Le Chambon sur Lignon. Daartoe half zes weer op. Maar ik heb net na het avondeten alvast even een voorslaapje gedaan, dat scheelt misschien al. Maar ik was vandaag toch al vrij moe.

Op de heuvel tegenover waren ze vanmiddag aan het maaidorsen.





En op de vlinderstruik op mijn terrein waren de vlinders ook al druk bezig.


Van deze bezige bijen(vlinders) staat straks een filmpje op de status van Whatsapp, tesamen met de genadeslag die Rafaël uitdeelt aan het houtblok.

Vandaag een uitdrukking in het Frans.



Uitdrukking van de dag.




De handdoek in de ring gooien.



Jeter l'éponge.


De uitdrukking komt uit de bokssport. Als een bokser verliest gooit de trainer een spons in de ring in Frankrijk. Bij ons is dat een handdoek.

Een fijne avond gewenst.

B o n n e    S o i r é e .



Geen opmerkingen:

Een reactie posten