vrijdag 28 juli 2023

La Bohème met passie uitgevoerd in Ruoms.

 Goedenavond.
Kwart voor zes is het nu. Mijn tent staat op negen kilometer voor Aubenas, waar morgen de markt is. Van de vijfentwintig tussen Ruoms en Aubenas heb ik er dus zestien vanmiddag gedaan.
De markt van Ruoms ging ook weer heel goed, wat mijn spelen betreft, maar het leukst vond ik de ontmoeting met een draaiorgelspeler én een vrouw die bij hem zat. Hij was juist vol passie bezig met "La Bohème" uit te voeren, toen ik langskwam.




Iets achter hem zat een vrouw die helemaal de uitstraling had van een bohémienne. 



En ik als bohémien mengde me moeiteloos in hun gezelschap en zette de dramatische uitvoering van het lied nog meer kracht bij.
Een en ander is straks te zien op de status van Whatsapp.

Er was ook een beeld te zien.



Ik beneed hem niet, zo midden in de zon, en de frequentie van het vallen van muntjes in zijn bakje leek minder dan bij mij in de koffer. Ja, ik was weer helemaal in mijn element en weet toch wel de juiste snaren aan te slaan om met mijn accordeon de mensen te bereiken.
Morgen in Aubenas is het ook weer heel lang geleden dat ik daar was. De markt is daar in de klimmende (en dalende) straatjes van het stadje. In weet nog goed hoe bijzonder ik het daar vond toen ik zo'n dertig jaar geleden de accordeon net ontdekt had.

Opvallend mooi vandaag vond ik dit doek dat voor één van de kraampjes hing.



Uitdrukking van de dag (Duits).




Die Zähne zusammenbeissen




De tanden op elkaar zetten.


Dus ongeveer hetzelfde als bij ons.

Ik ga nu ook even de tanden op elkaar zetten en mijn aardappelen schillen. In Italië is een pyromaan opgepakt die door een drone op heterdaad is betrapt. Oh jee, als hier straks ook maar niet een drone het vuurtje gaat opnemen waarop het eten klaargemaakt wordt.......

Tot slot  krijgen de lezers nu de hartelijke groeten van de bohémienne.





À    d e m a i n .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten