maandag 10 juli 2023

Ik kon mezelf weer goed muzikaal uiten in Saint-Agrève Vandaag heb ik eigenlijk een parasol nodig op de blogplek.

 Goedenavond.
Warm zeg, is het hier op de blogplek, hoewel het al half negen is. Gelukkig heeft de zon de meeste stralen al uitgezonden, zodat het vanaf nu wel beter zal gaan. Maar een parasol meenemen de volgende keer zou niet misstaan.
Zojuist verscheen er hier ook weer even een prachtige wolk voor de zon.



Die zorgde ook al voor een beetje verkoeling.
Vanmorgen in Saint-Agrève op 1050 meter boven de zeespiegel was het voor Wim en voor mij ook een aangename start wat temperatuur betreft.
Rond half acht zaten we aan de koffie.




Op het marktplein, waar Wim een plaats kreeg, was het vervolgens nog vrij rustig, maar Wim zelf was wel erg druk. Hij was me vol enthousiasme aan het uitleggen hoe die stenen allemaal heten. De focus was vooral op pyriet gericht.


Pyriet in wilde vorm.



Pyriet in gepolijste vorm.

Een filmpje hiervan staat op de status van Whatsapp.



Ook kwam de agaath ter sprake.

Agaath in de vorm van een pentagram.




Het betekende dat ik al heel wat te verwerken kreeg eer ik kon beginnen met mijn optreden, want ja, dat vroege opstaan is ook niet bevorderlijk voor een frisse start. Toch ging het heel goed en was het weer een optreden dat vertrouwen gaf en ook  zin om weer vaker op de planken te gaan staan. Mijn oren konden het redelijk aan.
Terwijl ik goed heb gedraaid ging het bij Wim heel slecht. Voorlopig gaat hij niet meer naar Saint-Agrève. Een volgend keer ga ik dus gewoon weer met de fiets.

De terugweg naar huis vanaf Lamastre naar boven was wel zwaar in de gloeiende zon. Op tweederde ben ik ook gestopt om een kwartier lang in de berm te gaan zitten uitpuffen en uitzweten. Je weet namelijk niet of je soms wel eens te veel van je lichaam verlangt in deze extreme omstandigheden. Maar daarna heb ik thuis weer gemakkelijk gehaald.

Morgen heb ik me voorgenomen om thuis te blijven, behalve als ik 's-morgens toch heel veel zin krijg. Het is in Lamastre te doen.


Uitdrukking van de dag (Duits)


Neem het zekere voor het onzekere.


Geh lieber auf Nummer sicher.

Kies liever voor het nummertje zeker.

Een prettige avond gewenst.


B o n n e   S o i r é e .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten