zaterdag 1 juli 2023

De geheimzinnige verschijning op Les Costilles ontmanteld.

 Goedenavond.
Wat op een zeester leek en als een soort verschijning op mijn landje terecht leek te zijn gekomen is geïdentificeerd.
Twee lezers van de blog wisten me te vertellen en te laten zien dat het gaat om een inktviszwam.


Zou het een zeester zijn die op wonderbaarlijke wijze Les Costilles is opgedreven? Nee, vanmorgen kwam mijn trouwe lezeres Lida met de verklaring.





Ook Hanny kwam met de verklaring dat het een inktviszwam moest zijn.
Zojuist sprak ik een buurman en die vertelde dat ze bij hen jarenlang deze zwammen op zijn land aantroffen.

Vandaag naar het kleine zaterdagmarktje van Lamastre geweest en daar weer eens gespeeld.



De markt is ten einde.
Een filmpje ervan staat op de status van Whatsapp.



Op de terugweg heb ik natuurlijk de geiten weer even begroet.




Aangekomen op de blogplek was de lucht als lood aan de horizon.


Nu ben ik vloekend en wel van de blogplek gegaan want het begon weer te regenen. Gatverdamme, altijd als ik aan het schrijven bent begint het te regenen of dreigt het. Ben voor de overdekte deur gaan staan van buurman Michel, die er nu niet is.

Nog snel de uitdrukking van vandaag. Een Duitse.


Uitdrukking van de dag 


Nichts für ungut.



Even goede vrienden.



Houdoe en tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten