zondag 9 juli 2023

Weer een beetje meer vertrouwen dat ik weer "normaal" kan spelen.

 Goedenavond.
Vandaag was het een thuisdagje.
Het was warm, maar ik heb de schaduwplekken op Les Costilles voor het uitzoeken.
Heb de meeste dingen meditatief langzaam gedaan en dat gold ook voor de paar liedjes die ik speelde op mijn ( felle) accordeon. 
Ik ben de laatste tijd zeer ontsteld door de niet plezierige optredens op markten, maar vandaag in mijn eentje ging het toch wel even weer heel gezellig. Kwam het doordat ik marialiedjes speelde? Ik had daarvoor juist enkele regels van het weesgegroetje in het Frans op bordjes geschreven en die stonden daar zo mooi tussen de bloemen en bij het beeldje.


Wees gegroet Maria.
Vol van genade.
De Heer is met U.

Ik denk dat het zeker geholpen heeft om weer wat meer vertrouwen te krijgen dat ik straks op de markten niet alleen het publiek, maar ook mezelf weer vreugde kan schenken.
Morgen in ieder geval weer met Wim mee, nu naar Saint-Agrève dat vijftien kilometer dichterbij ligt dan Le Chambon sur Lignon waar we zaterdag heen gingen. Maar we hebben dezelfde tijd afgesproken: kwart voor zeven in Lamastre op de hoek.
Vanaf morgen hebben de schoolkinderen in Frankrijk vakantie en dat zal betekenen dat het drukker zal zijn op de markt dan vorige week en dat ik meer mijn kinderliedjes kan etaleren.
Ik zal één van de marktvrouwen ook weer plezier doen met mijn vele muntjes die ze graag heeft in ruil voor briefjes.

Er is weer een nieuw exemplaar tot ontwikkeling gekomen van de inktviszwam van vorige week. 



Deze wordt met recht een stinkzwam genoemd. Hij scheidt een lijkengeur uit. Dat ie er stond werd door mijn neus waargenomen en door mijn ogen en deze foto bevestigd.

Vanaf één uur staat de volle zon op mijn pompoenplanten en de reusachtige bladen krimpen onmiddellijk ineen.


Als je dit ziet zou je zeggen dat de hele plant ten dode opgeschreven is. Toch trekt ie vanaf zes uur, als de zon er weg is weer helemaal bij.
Daarbij heb ik hem, evenals de andere planten toen ook water gegeven.
Aan de tomatenplanten zitten al flink wat vruchten, en sommige lijken al te gaan kleuren.



 Een en ander is te zien op de status van Whatsapp.

Uitdrukking van de dag. ( Frans)


Elle a vu le loup.


Zij heeft ervaring in de liefde.


In Frankrijk zeggen ze dus dat iemand de wolf gezien heeft als die persoon ervaring heeft in de liefde.


En nu, half negen, is het tijd om naar huis te gaan, want ga weer vroeg naar bed. Hier nog een foto die ik net nog maakte.




Welterusten.

B o n n e   N u i t .


Geen opmerkingen:

Een reactie posten