zondag 31 december 2023

De (stapel)gekte neemt toe.

 Goedenavond. 
Ja, de laatste dag van dit jaar loopt op zijn eind en buiten hoor je dat geleidelijkaan de gekte begint toe te nemen,  aan de knalletjes te horen. Zoals ik al ooit schreef ben ik stapelgek en vandaag heb ik me weer een beetje kunnen uitleven met zaag en bijl. Op het eind lag het vandaag hierheen gehaalde hout er zo bij.



Maar in de schemering heb ik het allemaal heel netjes bijgestapeld beneden tegen de schuine helling aan. Ik vind het zo leuk om tegen die steile helling een rechte stapel te maken. Daar maak ik morgen wel weer een foto van.
Als ik dan buiten zo bezig ben en vaak op en neer loop kom ik in het struikgewas  gevallen sterren en vlinders tegen. Die hebben nu weer een zichtbaar plaatsje gekregen bij de entree.



Wel voel ik mijn schouder een beetje en dat betekent dat ik ook weer niet te fanatiek moet zijn. De andere bezigheid van breien is ook niet zo bevorderlijk voor de rechterarm, hoewel het toch veel lichter werk is dan zagen en hakken. Hier ben ik met de laatste mouw bezig en dit slingerende motief heb ik daarvoor bedacht.







Van verschillende mensen heb ik dezer dagen al de volgende wens gekregen:




Deze oudejaarsavond blijf ik gewoon weer lekker thuis en zometeen ga ik koken. Voor de verandering is de volgorde van eten en schrijven nu eens omgedraaid. Voor de status van WhatsApp heb ik vandaag een schets van hoe het rond de gevallen boom is.


In het midden de zaag.


Schrik......Een knal! Oh ja, het is bijna jaarwisseling. Dieren schrikken natuurlijk ook en die kunnen het geluid niet plaatsen zoals ik.
Maar verder zal het zoals gewoonlijk hier wel vrij rustig zijn vergeleken met waar meer mensen wonen.

De valk was vandaag weer aan het bidden. 







Gevonden in het struikgewas:



De spreuk van de dag .




Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd. 


T o t   M o r g e n. 

T o t    v o  l  g e n d   jaar.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten