zondag 10 december 2023

Terug naar Alphen gefietst met de wind in de zeilen.

 Goedenavond. 
De terugweg van Breugel naar Alphen ging vlug. Deels doordat deze ouwe fiets van mij sneller is, maar vooral omdat de wind gestadig in mijn rug blies.
Het was tien over twee toen ik op de pont hartelijk werd ontvangen door veerman Peter.  In Oss had ik daarvoor nog een patatje verorberd. De boodschappen zaten inmiddels al in de tassen, die had ik in Veghel gedaan. Wel handig voor ons consumenten dat de winkels bijna altijd open zijn tegenwoordig.
De kippen met vadertje haan nodigden me vlak na Breugel uit om ze van dichterbij te bekijken.


Op de status van WhatsApp zie je ze rondscharrelen.

Op de heenweg toen het regende zag ik al deze originele loodsen. 


Nu het droog was wilde ik wel even stoppen om er een plaatje van te schieten.

Nadat de kachel van vuur werd voorzien is het hier binnen weer zeer warm geworden. Ik had nog steeds geen zin om de kachelpijpen van roet te ontdoen, dus dan rookt de kachel in het begin nogal, maar niet lang hoor.


De Etna is er niks bij.



 Tegen half vijf begon het te schemeren en ben ik met de voorbereiding van het eten aan de gang gegaan. Daarvan heb ik inmiddels een bordje op.


Spreuk van de dag. 


De grootste fout die iemand kan maken is denken dat hij alles goed doet.






Een prettige voortzetting van deze avond is mijn wens. 


T o t    M o r g e n .


Geen opmerkingen:

Een reactie posten