maandag 25 december 2023

Met grote boog naar het kerstontbijt bij Henny gefietst. Ging boven verwachting snel. Vanmiddag was het heel gezellig bij buren Ton en Monique .

 Goedenavond. 
De tocht naar Oss via de verre pont van Megen ging onverwachts snel. Op het eerste stuk naar het oosten was de wind flink in de rug en toen ik tien voor tien bij de pont stond was de veerman al bezig de zaak op te starten. Vooraf was ik bang dat ik het tijdstip van elf uur niet zo halen, maar mede door deze tijdwinst van tien minuten was mijn aankomst bij huize Henny al om half elf.
Alle andere jaren kwam ik als laatste van de genodigden de in kerstsfeer gehulde woning van Henny binnen, maar vandaag was ik nummer een( van de twee). Terwijl ik rustig ging zitten maakte Henny de ontbijttafel verder klaar. Carla was er op de afgesproken tijd van elf uur en toen mochten we plaatsnemen. 


De tafel, even feestelijk gedekt zoals altijd.


Carla.




Henny.

Op de status van WhatsApp zie je meer van ons.

Na het gezellige samenzijn namen we afscheid,  maar niet voor lang. Vanavond zitten de twee dames bij Carla aan het kerstdiner,  morgen is het mijn beurt om bij Carla aan te schuiven. Dan komen ook Leny en Paul, vrienden van Carla en van mij.
Henny zie ik spoedig in het nieuwe jaar weer. Zij gaat op 17 januari met mij mee naar de audicien. Vier oren kunnen meer informatie opslaan dan twee.
De terugtocht naar huis ging nog sneller dan de heenweg. Nu hoefde ik maar een klein eindje om te fietsen, via het pontje van Lith. De pont hier ligt er alle twee de kerstdagen uit.
Vanmiddag heb ik de buren Ton en Monique een bezoek gebracht,  die samenwonen met twee honden en vier katten. Een heel gezellig huishouden is het zo, waar de honden poeslief zijn voor de katten, die in alle soorten en maten zijn. Mijn telefoon had ik niet meegenomen,  dus moeten de lezers nog even wachten om het spektakel mee te maken op die boot.

Vandaag kreeg ik prachtige foto's en filmpjes van Robert, die met zijn gezin en zijn paarden naar Noorwegen is geëmigreerd. Ze hadden voorheen paarden bij ons hier in de wei.








Ze genieten volop van een echte winter. Afgelopen nacht was het er min tien. Ik ben er welkom,  het zou een mooi doel zijn voor komende zomer om naar hen toe te fietsen. 


Spreuk van de dag. 


Zonder Jezus is Kerst geen bal aan.






( De kerstbal ontbreekt daarom hier ook)


P r e t t i g e    A v o n d. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten