dinsdag 26 december 2023

Kerstdiner bij Carla. Weerzien met oude bekende veerman Chris op de pont vanavond.

 Goedenavond. 
Weer thuis van derde en laatste keer Oss. Vandaag was het kerstdiner bij Carla, samen met Leny en Paul.


z
Van links naar rechts: Paul, Leny en Carla. 



Zoals gewoonlijk had Carla er weer veel werk en liefde aan besteed om ons een heerlijke kerstmaaltijd voor te schotelen. 

De eerste kleurrijke gang staat hier klaar.



 Leny en Paul wonen in Sint-Oedenrode. Carla en Leny kennen elkaar van heel vroeger toen ze alletwee maatschappelijk werk deden.
Hoewel Paul al 85 is blijft ie jong van geest en lijf. Het geheim is dat hij consequent aan meditatie doet. Hij gaf me vandaag weer tips hoe je op je ademhaling en houding moet letten. Als je de volgende foto ziet zou je zeggen: hier zit de goeroe himself!



Goeroe Paul met een trui die hij al vijftig jaar heeft en er als nieuw uitziet.


Mijn kerstpost bevat een brief van Peter. 






Het is een vriend die voor mij het voorbeeld is van een gelovig iemand. Ooit, ongeveer veertig jaar geleden,. heeft hij in de Franse Cevennen waar ik toen woonde Michel leren kennen, een zeer op het geloof geënte kunstenaar en vriend van mij. Peter kent geen woord Frans en ik mocht vandaag zijn kerstwens naar Michel toe vertalen en doorappen. 






En zo zijn zijn woorden vandaag terechtgekomen bij de kerststal van Michel en zijn vrouw Joanna. De kerststal inclusief beeldjes zullen ongetwijfeld gefabriceerd zijn door de kunstenaar zelf.
Het was fijn om eventjes tussen die twee vrienden van mij te mogen tolken.
Mijn rechter schouder is een beetje pijnlijk. Afgelopen nacht voeld e ik hem ook af en toe. 
Misschien teveel gesjouwd met zware takken van die omgevallen boom.
Het filmpje van de status van WhatsApp toont vandaag de oversteek van Alphen naar Lith, dorpje aan de rivier.





Toen ik vanavond op de terugweg weer op deze pont stond trof ik daar tot mijn vreugde een oude bekende veerman, Chris. Hij is al enkele jaren met pensioen,  maar heel af en toe valt hij nog in. Leuk om wederzijdse wederwaardigheden weer eens uit te wisselen. 
Vandaag was het een vrij droge dag voor de verandering maar de laatste tijd is de volgende spreuk vooral actueel:



Spreuk van de dag. 



Het regent niet meer.......
maar ook niet minder.


W e l t e r u s t e n. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten