maandag 18 december 2023

Reling gemaakt bij de opgang naar loopplank.Zwerfvuil o p de boot aan het opruimen. De laatste dagen van Marlenes vader.

 Goedenavond. Meteen vanuit het bed ben ik vanmorgen aan het timmeren geslagen. Een paar grote spijkers waren genoeg om een leuning te maken, waarlangs de mensen en ikzelf nóg veiliger van en naar de loopplank kunnen gaan. 




Vandaag ben ik ook begonnen met een beetje orde te scheppen op het dek. Ik ben er goed in om alles maar te laten liggen. In een hoek lagen al jarenlang een paar oude zagen, een wasbak en ook potjes waar planten in gezeten hebben.







Nu kan het zonnetje weer schijnen in deze hoek.


André en Sjaantje waren nog geweest en hebben koffie gedronken en ik heb André geholpen met het strakker aanbinden van zijn boot.
Een huishoudelijke taak is ook vervuld: de afwas. 
Marlene schreef dat haar vader nu in een hospice zit. Zij is de vrouw van mijn overleden broer. Binnenkort ga ik dus een paar dagen naar Limburg. 
Vanavond staat er een filmpje op de status van WhatsApp waarop je de lichtjes van de kerstboom van mijn buren ziet weerkaatsen in het water.






Zelfs een grote lelijke lamp die vanaf de dijk hiernaartoe schijnt geeft in het water toch een mooi schijnsel.







Spreuk van de dag. 


Wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder.






F i j n e   A v o n d  .








Geen opmerkingen:

Een reactie posten