donderdag 14 december 2023

Glo ooooo ooooo oooooria in Tiel. Water van de Waal slorpt gestalde fietsen op.

 Goedenavond. 
Vanmiddag in Tiel weerklonk uit mijn accordeon en mijn mond het gloria in excelsis deo, en een paar keer werd het door voorbijgangers enthousiast meegezongen. Ik had nog wel even geaarzeld vanmorgen of ik zou gaan naar Tiel of niet. Zoals vaak de laatste tijd voelde ik me niet optimaal,  regelmatig een beetje misselijk. Het zal waarschijnlijk te maken hebben met de draaierigheid die altijd aanwezig is. Ik had tegen één uur ook de neiging om te gaan liggen, maar ik vermande me en ben op de fiets gestapt, na in de wei met mijn buren gekwebbeld te hebben, die omgeven werden door hun spelende honden. 



Hier zwaait Esther naar mij, zij woont in het oude veerhuis op het einde van de Veerweg.


Monique had een prachtige kleurige trui aan.

Niet zelf gebreid,  maar gewoon gekocht. 



Eerder had Ton mij een hapje eten gebracht,  dat over was van gisteravond. Dit diende vanmiddag voor mij tot lunch.

Een spruitjesstamppot. 

Zojuist heb ik als diner sperziebonen gegeten met natuurlijk aardappelen en boter.


Zoals vaak kreeg ik in Tiel energie. Het  is een plaats waar ik me altijd goed voel, vooral door de menselijke ambiance. Er heerst een positieve spirit. Niet voor niets heeft Jomanda daar indertijd haar healingen gehouden, 
die ik een paar keer bijgewoond heb. Mijn muziek viel daar zoals gewoonlijk weer goed. Mijn kerstliedjes kwamen er  veel beter uit de verf dan afgelopen dinsdag in Rosmalen. Ook mijn oren deden het beter. 
Op de heenweg bij het voetveer was het grappig om te zien hoe twee fietsen dreigden in het water van de Waal terecht te komen.


Had ik ze uit het rek moeten halen en ergens hogerop neerzetten? Waarschijnlijk staan ze hier al lang. En van eentje mist het zadel. 

Op de status van WhatsApp zie en hoor je het water tegen de achterwielen aan klotsen.

Aan de overkant gekomen met de pont stond daar een mobiel goudwisselkantoor. 




Hier doet men dus gouden zaken. Ik sprak de bankier vanavond op de terugweg. Er waren heel wat mensen geweest vandaag. De zaak  bestaat uit filialen door het hele land. Deze wagen staat hier elke donderdag en ik geloof vrijdag ook.


In Tiel las ik in het steegje waar ik mijn fiets plaatste de volgende verordening:




Wildplassen was dus in de Middeleeuwen ook al verboden. Er stonden waarschijnlijk nog geen camera's. 



Advies van de dag. 



Ga nooit tussen een hond en een lantarenpaal in staan.


( Een mannetjeshond heeft vaak de neiging om die paal als pispaaltje te gebruiken) 


Ik wens u nog een prettige avond en.........







D e   h a r t e l i j k e   g r o e t j e s    v a n    M o n i q u e .



Geen opmerkingen:

Een reactie posten