dinsdag 5 december 2023

Ellen samen met Sinterklaas jarig. Op bezoek bij haar en Andries in Ingen. Andries strijkt de keuken glad.

 Goedenavond. 
Wat een verrassing dat ik daar ineens stond.
In het huis van Ellen en Andries in Ingen
hoorden ze vanmiddag iemand zingen. 
Vanmorgen had ik namelijk iets vernomen,
wat ik vannacht nog niet had kunnen dromen:
Op deze feestdag van Sint Nicolaas 
heeft ook Ellen bloemen in een vaas,
om haar zeventig jarig bestaan te vieren,
reden voor mij om naar Ingen te zwieren.

Zo, het rijmende begin van dit verhaal ga ik niet tot het eind toe voortzetten.  Feit is dat terwijl ik aan het schrijven ben de heerlijke etensgeuren tot me komen. Ellen is aan het koken, maar wel op de methode van inductie.



De blauwe cijfertjes verraden dat het ding werkt.


Een en ander gebeurt in het kantoortje van Ellen, dat als noodkeuken dient.
Andries is in de echte keuken de muren aan het stucken. 




Wat ons aller vriend Tom met leem doet, doet hij met ander materiaal,  maar de handigheid erin heeft Andries ook. Een filmpje van dit vakmanschap staat op de status van WhatsApp. 

Intussen zit ik klaar om nu te vertrekken naar de boot. Dit verhaal rond ik voorlopig af. Het is pas heel laat eer ik thuis ben, maar dan schrijf ik nog wel de epiloog.
Tot straks.

Straks is half tien. Heb bij Andries mijn ouwe trouwe merrie weer van stal gehaald. 



Het idee heb ik dat ie soepeler fietst dan de nieuwe,  die ik vanaf september in gebruik had. Toch liep deze op het laatst ook stroef. Ik denk dat ik wel weet hoe ik dat op moet lossen,  maar onderweg in het donker was dat niet handig.  In ieder geval ben ik er. De kachel hoeft niet aan, want gegeten heb ik al en ik ga spoedig in mijn warme bedje liggen. 
Ik heb nog een foto gemaakt van hoe het er bij hen achter uitziet. Mijn vlindertjes voelen zich er thuis.



Heb een fluitketel meegekregen die zij over hadden. 



 Morgen bij het thee zetten ga ik uittesten of de fluit het doet. Dat is het leuke eraan en die van mijn oude fluitketel doet het niet meer.

Voordat ik vanmorgen ging was ik nog intensief bezig met mijn trui. Het is nu goed opletten met het inbreien van de yin-en yangtekens. En ik had een fout gemaakt, die ik besloten heb te verbeteren. 



Ongeveer tien rondes foutief doorgegaan met rood als basiskleur. Om aan te sluiten bij het pand moest ik overgaan op bruin. 

 Het gebeurt niet vaak dat ik zulke missers maak en ik hou niet van uithalen. Maar nu deed ik dat wel en........


..........Het is veel mooier zo.

Een mooie trui, schreef iemand, maar ik heb ook een goede camera nu, die kleurechte foto's maakt.
Ook is er door mijn toedoen een pijl uit een plankje ontstaan. 


Om de heren zaterdag op de party bij Jan en José de weg te wijzen naar het openbare toilet. 




 
Spreuk van de dag.



Niet goed, geld weg.


(In plaats van de gebruikelijke uitdrukking: Niet goed, geld terug)



W e l t e r u s t e n .




Geen opmerkingen:

Een reactie posten