zondag 3 december 2023

Lui dagje? Nee, toch niet. De bordjes verhangen.

 Goedenavond. Het was een rustige dag tot nu toe, lekker bij de warme kachel in een zondagse stemming. Radio Maria  vanmorgen hielp daarbij. Vanmiddag met de Franse zender Radio Monte Carlo hield het Franse voetbal me weer op een andere manier bezig,  maar het was vooral het breiwerk dat mijn aandacht  trok. De yin-en yangtekens worden in de mouw verwerkt en dat vereist wat concentratie. 




Er moest een tekening gemaakt worden, zodanig dat de kleuren aansluiten op die van de panden, die al klaar zijn.


Een puzzel, naast die van de cryptogrammen,  die om oplossing vroeg.
Een lui dagje was het dus toch niet, mijn hoofd is goed bezig geweest. 
De grote afwas is vanmorgen ook gedaan en ik ben begonnen wat orde te scheppen in de chaos van de vele spreukenbordjes die overal verspreid liggen. De bordjes verhangen kun je dat noemen.










Dit brengt me tevens op de toepasselijke........



Spreuk van de dag. 


Ook de kou heeft zo zijn warmte.




Bewegende beelden heb ik van gisteren bewaard toen ik boven op de Waalbrug een passerend schip, beladen met schroot filmde.


Het schip nadert.........


........en gaat hier bijna onder de brug door
.
Straks staat het filmpje op de status van WhatsApp. 

Toen ik gisteravond als toetje de yoghurtfles pakte merkte ik dat er boven in het karton een gat zat......Oh jee, dan zal er wel ongedierte in de fietstas gekropen zijn. Vandaag werd dat bevestigd omdat de gisteren van Dick gekregen kaas, die  nog in de fietstas gebleven was,  ook al beknaagd bleek te zijn toen ik hem eruit haalde.



Wel knap van die beesten, maar ik moet toch voortaan echt de fietstassen leeghalen  bij thuiskomst. 

Zo, nu tijd om eten klaar te maken. Broccoli staat op het menu. Smakelijk eten voor wie nog eten moet. 



P r e t t i g    A v o n d  .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten