maandag 4 december 2023

Schilderopdracht voor de mancave van Jan en José. Buren hebben poeslieve honden.

 Goedenavond. 
Vandaag ben ik begonnen aan een schilderopdracht. Jan en José hebben bij hun huis in Oss een mancave gerealiseerd. Deze Engelse term betekent letterlijk hol voor mannen. Ze willen er muzikale avonden organiseren. Aanstaande zaterdag komt er een band spelen en ze verwachten een vijftigtal bezoekers. Dat zullen dan vooral mannen zijn, vandaar de naam. Om het toilet in huis niet overbezet te krijgen is besloten om de mannen buiten hun plasje te laten doen. Er is achter het huis een grote paardenbak waar hun paarden jarenlang hun behoefte hebben gedaan. Dus is het een ideale plek voor afwatering.  De dames, die ver in de minderheid zullen zijn krijgen het privilege om binnen lekker warm te zitten.
De vraag aan mij was of ik de mensen wegwijs wilde maken met een beschilderd bord.


Het bord leverde Jan vrijdag af en ik ga zorgen dat het uit de verf komt


Vanmiddag ben ik begonnen met er een basiskleur aan te geven. 

Wordt vervolgd als het weer licht is. Bij kaarslicht schilder ik niet graag.

Ook heb ik vanmiddag een bordje voor de buren Ton en Monique geschilderd, die twee hele lieve honden hebben. 





Ook dit nadenkertje is weer eens hernieuwd in de verf gestoken. 



De    spreuk van de dag   is deze:





Komt uit Zuid-Afrika,  heeft iemand mij verteld.

Het was vandaag net als gisteren prima weer om bij de kachel te blijven. Buiten was het waterkoud, vanmorgen stond ik niet warm uit mijn bedje op, maar de kou was snel verdreven en spoedig voelde ik me weer goed. Buiten had de sneeuw van gisteravond niet veel sporen achtergelaten. 





Anders was dat in Wesepe,  waar Narda vanuit haar huis het mooie wit heeft vereeuwigd.









Piet meldde vanuit  Breugel dat daar de computers gecrasht zijn:




Hier marcheerde vanmiddag een loopvogel voorbij, tenminste, hij stond ook een hele tijd stil. 





Reden voor mij om hem tot de orde te roepen en te zeggen dat hij door moest lopen. Dat deed ie, en een en ander is verfilmd op de status van WhatsApp. 

Tja, het was dus meer binnenweer, zeker tegen de avond toen het ook nog ging sneeuwen en regenen. Er was nog wel even twijfel om nu zo vlak voor Sinterklaas ergens te gaan spelen en de kille  buitenwereld ervoor te trotseren. Misschien morgen nog. Maar daarvoor moet ik dan wel wat moed verzamelen. Een goede voorbereiding voor het kinderfeest is mijn wens.



T o t    M o r g e n  .







Geen opmerkingen:

Een reactie posten