donderdag 7 maart 2024

Gespeeld in Veghel en Son vandaag. Niet van alle markten thuis. Ontmoeting met Mien Kwek in Son.

 Goedenavond. Vandaag voor de tweede dag op rij de hort op gegaan,  maar deze uitdag eindigde niet thuis. Ben bij Piet en Jet aangeland in Breugel. Heb twee markten gecombineerd. Vanmorgen was er een in Veghel en vanmiddag een in Son. Tussen die twee plaatsen zitten vijftien kilometer.
Heel erg gezellig vond ik het nergens, maar ik heb mijn beste beentje voor gezet. Piet kwam me tegen vier uur ophalen om samen bij de Hema volgens traditie iets te nuttigen en vervolgens zijn we samen naar zijn huis gefietst.  Je kunt dus niet zeggen dat ik vandaag van alle markten thuis was, want vannacht mag ik hier blijven slapen. 


Uitdrukking van de dag. 


Van alle markten thuis zijn.


In het Frans zeggen ze:

Être á l'aise sur tous les marchés.


(Zich op alle markten thuis voelen)



Piet heeft een filmpje gemaakt van mijn optreden. Daar bij de molen werd gespeeld en gezongen. 


Op de status van WhatsApp zie en hoor je me mijn best doen.

Er was op de markt van Son een ontmoeting met Mien Kwek. Dat is haar bijnaam. Iedereen in het dorp kent haar. Ze had en heeft nog steeds een winkeltje in Son en omdat ze steevast veel te vertellen heeft hebben  de mensen haar zo genoemd. Vandaag was ik aan de beurt om in conversatie met haar te geraken. 


In gesprek met Mien Kwek. We waren het niet helemaal met elkaar eens.


Bij aankomst in Son ben ik even op dit mooie bankje gaan zitten. 





En ik had er even deze klomp op de foto gezet. 

Hij is nu nog heel maar binnenkort zal ie wel breken. Tijd om eens een paar splinternieuwe te kopen en die te schilderen. Dan kan ik ze in het zomerseizoen in Frankrijk gebruiken,  want daar kom ik ze niet zo gemakkelijk aan.


Ook moet ik binnenkort naar de kapper, vinden Piet en Jet. Jan en José,  die dit zullen lezen,  maken er vast en zeker straks weer een beschaafd koppie van. Daarmee kan ik straks in Frankrijk ook weer voor den dag komen. Vaste plannen om te gaan heb ik nog niet, maar die heb ik eigenlijk nooit.
In ieder geval is Jet op 28 maart jarig en ik heb zojuist toegezegd dat ik dan probeer te komen. 

Het eten koken ging vandaag in eendrachtige samenwerking met Piet.


Piet sneed de paprika's


Ik sneed de uitjes.



Piet dekte de tafel.




Ik zorgde ervoor dat alles op tijd gaar was.




Jet, Piet en ik genoten van een lekkere maaltijd. 


Alsof ik vandaag nog niet genoeg gefietst had, heb ik vanavond ook nog een tochtje gemaakt op Piet zijn hometrainer. 




Inmiddels is het acht uur geweest en ga ik Piet even lastig vallen.  Hij heeft vast wel ideeën voor mijn cryptogram waar ik mee bezig. Ik wens u een prettige avond en voor straks......


W e l t e r u s t e n  .





Geen opmerkingen:

Een reactie posten