vrijdag 8 maart 2024

Vandaag wel van alle (vier) markten thuis.Bij Jan en José onder het mes en aan de eettafel..,

 Goedenavond. Weer terug op het honk na twee dagen. En nu dus wel van alle markten thuis. Het waren er vier in totaal. Na de markten gisteren van Veghel en Son waren het vandaag die van Sint-Oedenrode en Sint Michielsgestel. Op die laatste heb ik het maar drie kwartier volgehouden. Er waren zo weinig mensen, het was saai en ik kreeg te weinig aandacht,  plus het feit dat de muziek mij niet goed in de oren klinkt.
In Sint-Oedenrode vanmorgen was het aardig. Ook niet druk, en ook geen mooie geluiden,  maar zo in het zonnetje stond ik daar wel lekker.
Ben dus na Sint Michielsgestel bijtijds naar huis gefietst. Dat was nog wel een kilometer of dertig. De terugweg leidde via het huis van Jan en José en daar werd ik meteen uitgenodigd voor het avondmaal.  En niet alleen dat: Jan had gisteren gelezen in de blog dat mijn haren weer veel te wild waren gegroeid volgens de meningen van Piet en Jet, waar ik gisteren was. Hij was het daar helemaal mee eens en pakte onmiddellijk zijn tondeuse. Eerst hadden we nog gedrieën de ingrediënten voor het diner kleingesneden en even later mocht ik plaatsnemen in de scheerstoel.



José staat op de achtergrond te kokkerellen.  De lezers van de blog en de kijkers naar het filmpje op de status van WhatsApp krijgen van haar  de hartelijke groeten. 
Toen ik weer helemaal een net mannetje was geworden mochten we een heerlijk bordje soep als voorgerecht tot ons nemen. 





De rest volgde, maar na het eten was het voor mij sprinten om op tijd de laatste pont naar Alphen te halen. En nu ben ik weer op de boot, waar het allengs kouder begint te worden,  dus kruip ik zometeen lekker in een warm bedje.
Gisteren in de logeerkamer bij Piet en Jet had ik gezelschap van een vogeltje. 








De spreuk voor vandaag vond ik op een deur in het café van Sint-Oedenrode,  waar ik vanmorgen koffie dronk. 

Spreuk van de dag. 




Wat je in je hart bewaart raak je nooit meer kwijt.


Een prettige avond is mijn wens.



W e l t e r u s t e n. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten