maandag 25 maart 2024

Vlechten met wilgentakken. Bezoek van Paul. André en Sjaantje waren er ook.

 Goedenavond. Vandaag begonnen met het vlechtwerk rond de houtstapel. Enkele palen in de grond geslagen. De wilgen hier zijn gesnoeid of moeten nog gesnoeid worden. Dat geeft genoeg materiaal om een schutting te bouwen die het hout tegen moet houden.


Het begin is er.


Genoeg twijgen om het werk af te maken. 

Vanmorgen kwam Paul onverwachts op de thee. We konden lekker buiten in het zonnetje zitten waar ik even tevoren ook de afwas al had gedaan.
Ook André en Sjaantje kwamen vandaag maar zijn nu weer naar Oss.

Toen ik nog in bed lag vanmorgen zag ik in het oosten de maan waar ze niet hoort te staan. Het was de weerspiegeling van de planeet.





In werkelijkheid stond ze aan de westelijke hemel, vlak voor haar ondergang. 



Nu is net de zon alweer ondergegaan. Er was tegen de avond een huisbootje te zien die op weg was naar de zon, zo leek het.





Op de status van WhatsApp staat een filmpje ervan. 
Bijna had ik een filmpje gemaakt van een wesp die in een spinnenweb verzeild was geraakt. Helaas voor mij en voor de spin kon ze vluchten.

De geduldige spin zit de hele dag hier te wachten op een prooi.




Een andere wesp heeft wel het leven gegeven vandaag. Vanmorgen voelde ik iets in mijn nek kriebelen. Toen ik het insect weg wilde vegen merkte ik tot mijn verbazing dat het een wesp was en heb ik hem snel vermorzeld op de vloer. Het begon van een steek was al voelbaar. 
Het is al vroeg in het jaar voor wespen,  maar ik denk dat ze in het hout overwinterd hebben dat ik naar binnen heb gesleept. 
Twee spreuken herschreven,  die mee gaan  naar mijn optedens ter illustratie van mijn muziek.




Of ik morgen ga is nog de vraag. Mooi weer nodigt ook uit om thuis te blijven.



Spreuk van de dag (Frans)


Revenons à nos moutons. 

Laten we teruggaan naar onze schapen.


Wordt gezegd als er in een gesprek te veel afgedwaald wordt van het eigenlijke onderwerp. 

Intussen is nu de echte maan verschenen in het oosten en heb haar meteen op de foto gezet.




Ze wenst u, met mij, een prettige avond. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten