zondag 3 maart 2024

Terrasweer. Broer Henk kwam op bezoek.

 Goedenavond. Vandaag moest deze oude man weer bijkomen van bijna vijf uur fietsen van gisteren. Dat gebeurde grotendeels buiten op mijn terras in een lekker zonnetje. Breien en aanmaakhoutjes kloven waren de voornaamste activiteiten buiten het zoeken naar woordjes voor cryptogrammen en woordspelletjes. 
Een vuilnisbak vol met op maat gezaagde schrootjes heeft buiten op het terras twee jaar gestaan. 



De houtjes zijn mooi droog gebleven al die tijd. De bedoeling is om de vuilnisbak leeg te krijgen en er dan katoen en wol in te stoppen. Ben altijd bang dat er ooit muizen binnen komen en dan wordt mijn mooie garen gebruikt voor andere doeleinden. Misschien zit er nu al een muis binnen, want ik miste vanmorgen ineens iets eetbaars daar.
Een ander twijfelgeval was vanmorgen de roeiboot van André. Er zaten verschillende emmers water in, die ik er weer uitgegooid heb. Nu was ie inderdaad nog niet helemaal leeg en misschien zat er op andere plekken onder de vloer nog water. Hopelijk zit er niet ergens een gaatje. Doordat ie op de bodem lag kon daar wel iets scherps gelegen hebben.
Maar toch, nu ik echt al het water eruit heb, lijkt er niks bij te komen. Morgenvroeg weten we meer.



En vanmiddag dreef daar ineens een dik stuk hout.



Met een lange plank kon ik hem langszij krijgen maar hij was veel te zwaar om hem naar boven te hijsen. 



Nu ligt ie geborgen tussen wal en roeiboot. Mijn voeten zijn gewond vanwege dat ik vorige week lange tijd laarzen aan had. Die krijgen nu even rust voordat ze weer in het water gaan stappen. 

Vanmiddag kwam mijn broer Henk op visite. Geen foto van hem, maar wel van de stoelen waarop we zaten en de tafel tussen ons in.



Op de status van WhatsApp staat vandaag het filmpje dat ik gisteren maakte in Kesteren,  waar ik boodschappen deed. Je ziet twee eenden een uitvoering geven van de vogeltjesdans. In Frankrijk noemen ze dat La danse des canard, wat letterlijk de dans van de eenden betekent. 


Spreuk van de dag. (Afkomstig van Toon)







Een prettige avond gewenst. Ik ga nu lekker eten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten