woensdag 13 maart 2024

In de watten gelegd bij fietsenmaker in Oss.

 Goedenavond. 
Gisteren vertelde fietsenmaker Hendriks in Oss dat ie vandaag tussen één en twee wel tijd had om de crankspie te vervangen. Dus ik was op de aangegeven tijd present. Terwijl ik een uurtje koffie ging drinken met een appelflap in een bakkerij  heeft de aardige man het weer teruggekomen probleem opgelost.

Hier komt de fietsenmaker terug van een proefritje met een andere door hem gerepareerde fiets. Op de status van WhatsApp zegt hij dat zijn reisje als einddoel de winkel
had.



 Het is mooi te ervaren dat hij veel respect voor me heeft. Dat ik die fietstochten maak bijvoorbeeld vindt hij nogal wat. En dan op die antieke fiets van mij, terwijl hij zijn zaak vol heeft staan met allemaal modern materiaal. 
Hij hoefde er niks voor te hebben, voor zijn werk niet en ook niet voor de vier crankspieën.(Hij gaf me er twee extra mee voor als het ergens op reis weer mis zou gaan). 





En dan had hij ook nog een gebruikte buitenband ergens liggen, die hij mij schonk




Ik had er verder een ontspannen middagje Oss van gemaakt,  want later ben ik ook nog even in de Hema gaan zitten. Alsof het afgesproken was had Paul,  mijn vroegere buurman, hetzelfde idee dus hebben we nog gezellig zitten praten.  Het onderwerp oortjes kwam weer ter sprake. Hij heeft ze namelijk zelf ook, en al heel lang.

Op een wand in Oss vond ik deze figuur wel erg mooi. 

Misschien wel een idee om een dergelijke figuur in te breien in mijn trui. Het gedeelte rechtsonder dan vooral.

Vandaag geen spreuk,  maar een gedicht, te lezen in Oss.



Gedicht van de dag. 





Bij thuiskomst lagen er al twee attenties in de brievenbus ter ere van mijn verjaardag,  die aanstaande is.










En nu is het weer tijd om te eten. Ik wens u een prettige avond, ook namens deze vlinderachtige bloem die Narda in haar tuin heeft staan.






.T o t   M o r g e n. 





.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten